tisdag 22 januari 2013

Indo soffbord

För någon vecka sedan la jag ut på FB att jag sökte ett Indo soffbord för att måla om. Fick snabbt svar och igår fick jag det hem levererat av några goa killar. Eller en fraktade det från tjejen som sålde det till lastbilen och den andra tog det på lastbilen och hit. Tusen tack för det killar! Så direkt barnen lagt sig började jag arbetet med bordet. Jag maskerade alla järn detaljer och det var inte det lättaste. Det är som runda järn plattor på bordet och till dessa tog jag möbel tassar. Sånna som man har för att inte repa golvet. Passade perfekt.

Jag slipade ytan lite för att rugga upp den lite. Sedan satte jag igång med målningen. Jag har bara målat två varv då jag vill att det inte ska se nytt ut. Vill ha det lite nött. Så ska ta och slipa lite på det nu när färgen är torr också. Slipa lite på kanterna osv. Men jag är nöjd med resultatet. Så här har ni lite bilder på hela projektet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar