lördag 21 juni 2014

Göra om tvbänken och bordet

Vart så less på vår tvbänks skiva som började vara ganska nött och ful. Men istället för att måla om den så köpte vi hyvlad ytterpanel och kapade till och la som bänkskiva. Jag blandade ihop två betsar jag hade hemma och betsade skivorna för att få dom sådär grå och lite gammal stil på dom.

Vart riktigt nöjd!

Sedan det nya vardagsrums bordet ville jag ha i samma stil så Erik hjälpte mig att sätta ihop plankor dit också men dör att inte behöva skruva eller förstöra ett helt nytt bort så satte vi skruvband på undersidan och föste ihop brädorna så. Satte ett glidskydd under på bordet (så det inte repas) och la dit skivan efter att Erik sågat ut den så den vart runt och fin som bordet.
Betsade bordet på samma sätt som tvbänken men lät bordet vara lite ljusare.

Är sååå nöjd. Och det bästa är ju att blir man less så kan man ju alltid bara lyfta bort bordsskivan.

2 kommentarer:

  1. Hej! Vad snyggt det blev. Vad använde du för veta och vilka färger? Ska betsa ett gammalt furuköksbord och skulle vilja ha åt det gråa hållet. Mvh Ann

    SvaraRadera
  2. Riktigt snyggt! Undrar också vilka färger du har använt. Skulle gärna vilja ha samma färg på mina köksbänkar. Vänliga hälsningar Marie

    SvaraRadera