måndag 11 maj 2015

Kronisk migrän

Jag har haft migrän till och från sedan jag var liten men 17 mars för två år sedan vaknade jag med en extrem migrän nu har jag haft detta konstant dygnet runt i över två år. Jag är yr, mår illa (har tappat 27 kilo på drygt ett år) får krampanfall när jag ska slappna av och svimmar av smärtan. Läkarna har gett upp med att hitta nån hjälp åt mig. Just nu vet jag inte vad jag ska ta mig till. Detta har gett mig så mycket problem i mitt vardagliga liv och mina två små pojkar blir drabbade. Det gör ont. Men när man är ensamstående måste man försöka klara av vardagen för de små. Jag kämpar för att ens klara av de vardagliga sysslorna och det gör att jag känner mig som en värdelös mamma. Migränen tar min sömn, min glädje och all min ork. Den tar mitt liv. Just nu vet jag inte vad jag ska göra för orken är slut och läkarna här i stan har gett upp.

Har även börjat få extremt ont i leder och dom sväller upp. Jag har snart inget när minne alls. Kan gå från tvrummet till köket och kommer inte ihåg vad jag ska göra. Barnen får nästan tjata om dom behöver hjälp med nått för hinner glömma hela tiden vad jag ska göra.

Är konstant trött och orkeslös. Just nu vill jag helst bara ge upp och dunsta

2 kommentarer:

  1. Ge inte upp Eva! Förstår att du har det tufft. Men ge inte upp! Om läkarna i LSE har gett upp så innebär det inte att andra läkare har gett upp!

    Kämpa på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Försöker men orken räcker bara så länge...

      Radera