måndag 11 maj 2015

Inredning med små medel

När man är sjukskriven så gäller det att prioritera. Jag väljer att prioritera mina barn framför inredning även om det är mitt stora intresse. Men det betyder inte att man behöver ge upp det ;) det gäller bara att försöka vara mer kreativ :)

Jag fyndar på loppisar och secondhand och hittar ibland nya användningsområden för sakerna.

Nu har jag som ni kanske vet flyttat till lägenhet i stan. Det är lite skillnad från att ha bott i hus i många år och sedan hyra en lägenhet där man inte får göra så mycket. Men ännu en gång så får man bara försöka tänka kreativt. Jag har dock tur att jag har en väldigt fin lägenhet och bra grund att jobba med.

Jag har använt mig av en gammal stege från huset, ett gammalt trasigt fönster, en gammal brun bänk som jag målat vit och satt träplankor ovanpå med egen blandad bets och vips hade jag min dröm tvbänk. Gjort samma som på tv bänken på mitt tvbord. En borsskiva av betsade plankor men satt hålband på undersidan så borsskivan går att bara lyfta bort om man inte vill ha så mer.
Jag tog reda på en gammal kamin. Den var rostig när jag hittade den. Borstade upp den och svärtat den och nu är det en fin inrednings detalj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar